Indicators on بیماری زونا در بزرگسالان You Should Know

Wiki Article

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد. از منظر روان‌شناسی[ویرایش]

تئوری توطئه یا اعتقاد به اینکه اخبار و وقایع کاملاً نامربوط، در واقع اجزا یک نقشه بزرگ و توطئه‌آمیز هستند.

از رایج‌ترین دلایل ابتلا به پارانوئید می‌توان به زندگی در یک خانواده کم درآمد و فقیر، بیوه بودن، ازدواج نکردن، ترومای دوران کودکی و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

زونا از طریق سرفه و عطسه پخش نمی‌شود. تنها تماس مستقیم با مایعات حاصل از تاول‌ها می‌تواند ویروس را پخش کند. بنابراین، پوشش تاول‌ها خطر انتشار ویروس را کاهش می‌دهد. ​

ایجاد اشتراک ورود به من اطلاع بده اگر ... نظرات جدید گذاشته شد

علاوه بر داروها، راه‌های دیگری هم برای درمان سریع زونا وجود دارد، از جمله:

محل بثورات زونا می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه این عارضه ممکن است تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما بیشتر آنها روی نیم تنه بالای بدن و صورت (از جمله چشم، گوش، دهان و کمر) اثر می‌گذارند. این بثورات مشخصه به صورت نوار مانندی هستند که فقط در یک طرف بدن (راست یا چپ) تأثیر می‌گذارند و معمولاً از خط میانی کمر عبور نمی‌کنند.

افراد مبتلا به این اختلال همیشه مراقب و به اطرافیان مشکوک هستند و بر این باورند که دیگران دائماً درصدد تحقیر، آسیب رساندن یا تهدید آنها هستند. به نظر این افراد، رفتار و طرز فکرشان عادی است.

سوالات متداول آیا زونا واگیر دارد؟ زونا از طریق سرفه یا عطسه سرایت نمی‌کند.

کارشناسان استفاده از واکسن واریسلا (واکسن آبله مرغان) را در دوران کودکی توصیه می‌کنند. با بیماری زونا چیست ۲ دوز واکسن، احتمال ابتلا به آبله مرغان حداقل ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

با این باور که همیشه حق با آنهاست، نقش و تقصیر خود را در مشکلات یا درگیری ها نمی بینند.

غذاهای پرکربوهیدرات: زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌جات، آبنبات، کیک، نوشیدنی‌های شیرین، بستنی، نان سفید و برنج سفید می‌تواند قند خون را به‌سرعت بالا ببرد.

زونا یک عفونت ویروسی است که در میان مردم وجود دارد. در این مقاله از تریتا، توضیح می‌دهیم که زونا چیست؟ چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. با ما همراه باشید.

عوارض به ندرت رخ می‌دهند. البته احتمال بروز آن‌ها در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر است. عوارض احتمالی زونا عبارتند از:

Report this wiki page